Hans Akkerman's boule-shit

donderdag, december 09, 2004

Vaste teams ??

Was ik maar welbespraakt, dan had ik tijdens de jaarvergadering misschien moed gehad om steun te geven aan degenen, die tegen het systeem waren om eens in de maand met een vast team te spelen. Ik schrijf degenen want het was echt niet Rimke alleen die tegen was! Van een zwijgende meerderheid tegen, was echter ook geen sprake; de goede opkomst tijdens de gespeelde toernooien bewijst dat wel. Zo, allez, de eerste zaterdag van elke maand, een toernooi triplette of doublette met een vast, van tevoren ingeschreven, team. Ik vraag me toch af, doen wij daar goed aan? De meeste leden denken van wel. Onze voorzitter, idem dito. Ik hoorde hem tijdens de jaarvergadering ietwat opgewonden roepen: "En dan speel ik met Dien!" Ik ben benieuwd of hij dat stand kan houden als Dien gevraagd wordt door bijvoorbeeld Guus Vonck of de ex-kampioen van Ankeveen. Alle gekheid op een stokje, de gedachte achter het idee is goed. Je vraagt iemand die je graag mag, of die goed boult, of die deel uitmaakt van het team waarmede je de competitiewedstrijden en toernooien afwerkt. Prima, leuk, spannend, gezellig, we spelen tenslotte al genoeg toernooitjes à la mêlee.Maar...... wat moet je doen als je genegeerd wordt? Als je steeds wordt afgewezen? Als je niemand durft te vragen uit valse bescheidenheid? Je speelt misschien niet constant of je bent niet zo getapt of de chemie (sic) deugt niet, of je hebt een handicap. Moet je dan maar aan de kant blijven? Nee, toch? Enfin als dit stukje in ons clubblad komt heeft Jan Hesseling misschien reeds een oplossing voor het probleem. Mocht het niet zo zijn dan volgt hier een idee Jan: Iedereen die wil deelnemen aan het toernooi schrijft zich in als team of als individu en uit deze laatste groep, in feite de groep onvolledige inschrijvingen, worden teams geformeerd door de wedstrijdleider, zonder dat daar ook maar enig protest tegen mogelijk is. Je speelt met degene of degenen die je zijn toegewezen. Basta! En hé, natuurlijk, geen ge.......... achteraf !
Goed idee hè van H.A. v/h K.v.A. ? (Jaarvergadering 2004
van “De Gooiers”)