Hans Akkerman's boule-shit

dinsdag, december 07, 2004

Hall of Fame

In mijn vorig stukje heb ik jullie verteld dat ik met veel interesse gekeken heb naar de namen van de Nederlandse Kampioenen doublettes, die door onze Pétanquebond opgetekend zijn in de Hall of Fame. Ik trof er Guus en Jos aan, maar helaas verder geen Gooiers. Toen naar de triplettes gekeken en wat bleek, niet één Gooier! Zijn wij dan werkelijk een club waar de gezelligheid nummer één staat en de wedstrijdprestatie ergens achteraan komt? Ik kwam wel de namen tegen van kampioenen die present waren op de eerste dag van onze cyclus. Om ze stuk voor stuk te noemen voert te ver. Ik heb wel van ze genoten! Prachtige partijen zijn er gespeeld. Ik maak echter steeds de fout, zoals velen met mij, dat ik alles wil zien. Dat ik probeer bij te houden wat er op drie of zelfs vier banen aan de hand is en dan mis je vaak, zoals Mart Smeets het zo mooi kan zeggen: “Le moment suprême.”Wat de dames betreft, was wat ik te zien kreeg in de Hall of Fame, veel prettiger. Dat kwam natuurlijk door Donna, die viermaal het Nederlands kampioenschap voor triplettes binnensleepte. Een kanjer! Frida Brinks werd Nederlands kampioen doublettes in 1992 en 1993. Samen met Regina Bosch. Volgens mij was Frida toen lid van de Gooiers en heeft ze bij ons de beginselen van het spel geleerd. Ik kan verkeerd geïnformeerd zijn hoor. Drie heren wil ik toch maar noemen, Marc Helffer, Bart Scholten en Dick Toonen. Zij presteerden het namelijk om drie jaren achtereen Nederlands Kampioen te worden. Klasse!
Als wij een Hall of Fame op onze website krijgen, dan zullen enkele opmerkelijke prestaties uit de historie van de “Gooiers”, aan de vergetelheid ontrukt worden.Wat te denken van Hein Bouw en Piet van Gelder, het bejaarde team werd toch maar kampioen bij de doublettes. Dan Maarten Piek, Bianca en Rinus Fennis, triplette-kampioenen. Jan van Strien, Ad Rommens en H.A. idem dito.(zie mijn stukje over mysterieuze krachten in de sport )En wat te denken van Jaap vd Noll die tête a tête kampioen werd door in de finale Peter Bonarius te verslaan.(waar is Peter toch in hemelsnaam gebleven?) Het kampioenschap van Hein Bouw na een mooie overwinning op Jan van Wilgenburg .Ik zie die laatste worp van Hein nog voor me. Waar is de tijd gebleven mensen? Het zijn mooie herinneringen aan de teams en de personen, die als outsider de strijd met geduchte tegenstanders in hun voordeel wisten te beslissen.
De Gooiers, die meerdere malen op het erepodium stonden, voor wie dat heel gewoon was en dat zijn er heel wat, zullen wij allemaal terugzien op onze website. Wel iets om naar uit te kijken. Het is een hele hoop werk voor onze webmaster, dus even geduld Simon, Driek,Dennis,Roberto, Antonio,Rik,Domenique, Dien en anderen! Tot dan, zullen wij maar zeggen. Boulse!!

H.A.v.h.K.v.A.


Toespijs: Winnaars van de 1e dag van onze cyclus 2004 zijn: Frank Schepers, Noel Kempeneers en Rayan Koebeer. Alle drie lid van het Nederlandse team.
Kanjers !!