Hans Akkerman's boule-shit

dinsdag, november 23, 2004

Jeu de boule club Woerden

Iedere woensdagmiddag, vaste prik : In de rechterhoek van ons clublokaal zitten de gasten uit Woerden. Voorop gesteld, gewaardeerde gasten ! Zij, vinden het ook heerlijk bij ons. Sfeer, sportiviteit, lage konsumptieprijzen ! Enkelen van hen zijn al 1e of 2e lid van de "Gooiers" geworden. Maarten nog niet, maar ik zie hem met de dag twijfelen. Tussen de partijen door helpt hij al met het opruimen van glaswerk. Het is te prijzen, al was het zeker meer te prijzen als hij zijn vrouw Irene eens met ons op de woensdagmiddag liet duelleren. Ze moet heel goed zijn ! Enfin, dit allemaal terzijde. Van Maarten kreeg ik het clubblad van de Jeu de boule club Woerden. Hij was er trots op en dat mag hij zijn, maar er was iets dat mijn goesting niet streelde. Het gaat om het voorblad waarop het logo van de club staat. Het is een boule die stevig omklemd wordt door de vijf vingers van een hand. Ongelofelijk ! Zelfs de beginners bij ons weten dat de duim niet stevig tegen de boule mag aandrukken. Het geeft effect waar je niet op rekent. Beter was geweest om een ruimte open te laten tussen de duim en de boule. Foutje van Johan Kuipers misschien ? Bij het doorlezen van het blad kwam ik enkele "woensdaggangers" tegen: Ronald Groenendijk, Lex de Vries en nog een paar, toch kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zonder Wychert de Wit de club ten dode opgeschreven is. Wat doet die man veel naast het bekleden van het voorzitterschap. Hij is zelfs niet te beroerd om de leden bij speciale gelegenheden van eten en drinken te voorzien en zeer waarschijnlijk voor noppes ! Klasse hoor ! Terwijl ik dit opteken denk ik bij mezelf: " In je overdrijving jongelief, zou je Maarten Nap haast vergeten, die man heeft op z'n minst ook 13 funkties in de club. Sorry Maarten, ik laat je de volgende keer wel weer winnen hoor ! En ik neem je het niet kwalijk dat er geen uitnodiging gekomen is voor het feest ter ere van jullie 25 jarig jubileum." " Wat hebben wij nou aan onze boules kleven," hoor ik enkele Gooiers al roepen. Wisten jullie dat dan niet ? Nou ze zijn eerder opgericht dan de "Gooiers." hoor ! Om precies te zijn, de oprichtingsdatum was O7-O2-'79. Wat maakt het ook uit ! Ik hoop dat het beide clubs goed gaat ! H.A. v/h K.v.A.