Hans Akkerman's boule-shit

maandag, november 15, 2004

Koninginnedag 2003

Slenteren langs uitstallingen met afgedankt speelgoed, luisteren met je vingers in je oren, naar een "hardmetal" rockband, koekhappen, niet stil staan bij deze "happening," kijken naar de exhorbitant hoge prijzen op de kermis, oude ambachten,we weten het onderhand wel,pilsje drinken op een terras, overdekt natuurlijk, gelet op het slechte weer, luisteren naar een muzikale hulde van een multicuturele band, thuis narekenen in guldens wat die twee pilsjes en het glaasje wijn hebben gekost, natuurlijk schrikken geblazen .De horeca kan er wat van sinds de invoering van de Euro !
Lieve vrienden, dit heb ik allemaal niet ondervonden of meegemaakt. Heerlijk, heerlijk toch ? En weten jullie hoe dit komt? Simpel, Magreet Führen had toestemming gevraagd en gekregen om een tournooitje, zeg maar tournooi te organiseren en daar was ik aanwezig, daar vierde ik "Koninginnedag" in ons eigen Boulodrome. Het werd een groot sportief festijn met veel jolijt en "Oranje Bovens". Met leuke meezingers van de schorre Kraay.Er werd gedanst en gebould, gegeten en gedronken Ik heb eerlijk gezegd "Koninginnedag" nooit zo leuk gevierd, jammer dat Beppie in Frankrijk was.
Bedankt Margreet en bedankt alle medewerkers(sters) achter de schermen, achter de bar en Jozé achter de balie.
De republiekeinen zoals ik en de Oranje-gezinden vonden het
prachtig! Hopelijk krijgen jullie het voor elkaar dat wij "Koninginnedag" volgend jaar weer in het Boulodrome mogen vieren. Dat zou mooi zijn ! Iets om naar uit te kijken!

H.A. v/h K.v.A.