Hans Akkerman's boule-shit

zondag, november 21, 2004

Foutief ingeschat

Het was 4 of 5 jaar geleden dat Bep en ik besloten om op een zondag naar het Julianapark in Utrecht te gaan. Er was daar een toernooi gaande waar veel Gooiers aan meededen.
Het weer was prachtig en het was werkelijk een genot om door het park te wandelen en hier en daar naar het "spelletje " te kijken. Gerard, Bets en Rita zagen wij heel goed spelen, Dominique was dominerend bezig met Dennis en Jordi , Penso zocht kippeneieren onder de heg, Jan Beumkes, Lex en Wil luierden in hun strandstoeltjes, Henk Klomp probeerde weer over de grond te schieten en nog vele anderen waren geconcentreerd bezig met hun Jeu de Boule.
Toen wij na geruime tijd besloten om naar huis te gaan hoorden wij plotseling wat gegiechel achter een heg. Het kwam ons bekend voor, dus wij naar het andere pad en ja, ja, wie speelden daar ? José, Margareet en Yvonne en och, och, tegen Jan van Rijn, Nina en nog een geroutineerde speler uit Ankeveen, en dan te weten dat onze dames nog maar net, enkele maanden misschien, het spel beoefenden. Ik vroeg Yvonne naar de stand, het was 11 tegen 2. Enfin ik maak een opmerking tegen Jan zo in de trant van "doe je het een beetje rustig aan met onze dames. Durf je wel !" Jan wierp net het butje onder een struik tegen een helling aan en hij reageerde nogal knorrig. Ik begreep er niks van, we waren toch wel maatjes. "Bemoei je er niet mee Akkerman" klonk het vals. Ik was een beetje verbaasd nmaar al gauw werd alles
duidelijk. De dames stonden voor ! De mĂȘne leverde twee punten op voor onze dames en ze wonnen de partij met 13 tegen 3 of 13 tegen 4. Dominique zegt het zo vaak :"Iedereen, zelfs een kampioen,kan in het boulen van een beginneling verliezen " Ik geloof wel dat ik het omdanks mijn slecht gehoor goed verstaan heb al is dat Siciliaans-Hollands van hem abominabel!! Toch heeft de sluwe vos gelijk, ik maak het haast iedere week zelf mee! De groeten ! Hans Akkerman (voorheen kampioen
van Ankeveen) Ok, OK, van de Thuisblijvers, nou goed!