Hans Akkerman's boule-shit

zondag, november 28, 2004

Koopman

Als mijn vrouw haar boodschappen, doet kijk ik altijd in het rond op zoek naar prijzen voor de toernooien van ons cluppie en geloof me in elke zaak vind je wel wat geschikts. Etenswaar, fruitsappen, alcoholische versnaperingen, in ieder geval iets wat geconsumeerd wordt of iets dat aan slijtage onderhevig is, want “vastgoed” hebben de meeste winnaars al.
Het rondkijken en in gedachten combineren van verschillende producten is echt een leuke bezigheid, het is haast een hobby geworden. Laatst waren wij in een slagerij in een groot winkelcentrum toen mij een receptenboekje opviel dat daar ook aan de man gebracht werd, met als titel "Woensdag-gehaktdag.”
Dat zou leuk staan als prijs op één van onze woensdagmiddag toernooien, dacht ik direct. Maar helaas, navraag bij de baas zelf, leerde dat de prijs te hoog was. 1O Euro lag ver boven het prijsniveau dat wij normaliter hanteren voor onze toernooiprijzen. De slager zag zeker de teleurstelling op mijn gezicht en hij vroeg mij voor welke club het boekje bestemd was. Na enige uitleg van mijn kant, ook over het aantal personen dat woensdagmiddag meestal aanwezig was, zei hij : "Neem zo,n boekje maar mee voor de prijzentafel, maar vergeet natuurlijk niet mijn Slagerij te noemen."
Dat was een verrassing en direct dacht ik : Hij is een puike slager maar bovendien ook nog EEN GOEDE KOOPMAN. H.A. v/h K.v.A.