Hans Akkerman's boule-shit

maandag, januari 03, 2005

Mijn favoriete plek

In Loosdrecht, vlakbij de Raaweg, ligt, ingeklemd tussen de voetbalvelden van Victoria en Bloemenkwartier, het domein van de Petanqueclub “De Gooiers. Men kan er komen vanaf de Kerkelandenlaan, via het fietspad naast de firma Puik, of via de Loosdrechtseweg, het Jager’s paadje en dan langs het hoofdveld van Victoria. Voorbij dit veld ziet U het aan uw rechterhand. Het clubhuis, het terrein, de borders en de grasvelden liggen er als een plaatje bij. Zelfwerkzaamheid van een tiental “gouden” leden maakt van dit stukje Gooi een waar paradijsje. De natuur in de omgeving van het boulodrome, of zoals U wilt clubhuis, is van een rustgevende schoonheid, mede door de aanwezigheid van een grote vijver, een prachtig speel– en wandelpark en de overal in het rond staande schilderachtige boomgroepen en bomen. Mooie wandel– en fietspaden doorkruisen dit rustige gebied, maar eerlijk gezegd, dat is nou net niet aan mij besteed, want ik voel me pas ontspannen en gelukkig als ik op één van de groene bankjes zit, die rondom het terrein van onze jeu de boule club zijn gesitueerd, al dan niet voorzien van een versnapering uit het clubhuis. Een bekertje koffie bijvoorbeeld of een glaasje bier en als er dan ook nog een leuke wedstrijd in mijn nabijheid wordt gespeeld, dan voel ik mij de koning te rijk. Ja, dit is beslist mijn favoriete plek! Kom eens langs, ook als er wedstrijden worden gespeeld bent U welkom. Misschien lukt het U niet direkt om het spel te begrijpen of de wedstrijdspanning aan te voelen, maar genieten van de schitterende omgeving zult U zeker!
H.A. v/h K.v.A ( Gooi en Eemlander 11-07-2003.)