Hans Akkerman's boule-shit

woensdag, december 15, 2004

Koninginnedag 2004

Een heerlijke zonnige dag, dwars tegen de voorspellingen in. Zouden de weergoden omgekocht zijn door de Koningsgezinden ? Mij maakte het niets uit. Met Koninginnedag hoefde ik niet te werken, kon ik uitslapen, kon ik mij vervelen bij de TV, kijkend naar de spelletjes van prinsen en prinsessen, totdat de volgende werkdag zich aankondigde. Maar hé, werkdag, je situatie is toch gewijzigd jongen? Je bevindt je toch niet meer in het arbeidsproces? AOW'ER ben je nu en uiteraard met toestemming van en in overleg met je eega kan je doen met die saaie Koninginnedag wat je zelf wil. Heerlijk toch? En nog prachtiger, Margreet van Führen organiseerde weer een Jeu de boule toernooi op deze dag van Oranje. Het wordt hopelijk een traditie. Zou de Koningin over, pak hem beet 1O jaar, een boultje meegooien? Je weet maar nooit. Maxima lijkt mij wel het type om dat te doen. Enfin, weg met die fantasieën, over tot de werkelijkheid. Wat hebben Margreet en Rein Schimmel ons boulodrome mooi opgefleurd! En waar blijven wij als een kerel als Walther Jägers niet geboren was! De gehele dag stond hij, gezelligheid en tevredenheid uitstralend, achter de bar. En wat te denken van Jaap Oor. Hij trakteerde iedereen, let op, meer dan 93 man en vrouw, op een gebakje, niet omdat hij zo koningsgezind is, maar uit clubliefde, omdat hij ons, de Gooiers, liefheeft.
Er werden 4 partijen gespeeld en Joop Gorel was de Kampioen.
Hij was een trotse winnaar en dat mocht hij ook zijn. Twee partijen van hem, die ik enigszins kon volgen, rondde hij af met “ijzer op ijzer” treffers. Goed hoor Joop, als dinsdagmorgentrainer moet je het voorbeeld geven, niet?
Laat ik afsluiten; het was een heerlijke dag! Ik heb begrepen dat een grote groep nog nagefeest heeft in de avonduren. Goed zo, jongens! Life could be short. Enjoy it! Sorry, dat ik een groep leden, die ook hun steentje aan de koninginnedag-organisatie hebben bijgedragen, niet genoemd heb. Reken er op dat alle aanwezigen, deelnemers aan het toernooi en toeschouwers, jullie allemaal heel dankbaar zijn. Tot volgend jaar, OK Margreet?
H.A. v/h K.v.A.