Hans Akkerman's boule-shit

maandag, maart 21, 2011

Jeu de boules Vereniging De Gemshoorn

Het is voor elkaar!! Na tijdrovend gesteggel en gepraat met ambtelijke instanties, om maar iets te noemen, er waren zeker nog meer obstakels en bezigheden, hebben ze eindelijk hun eigen onderkomen. Het heeft ongeveer 7 jaar geduurd voordat er met de bouw begonnen kon worden, maar nu staat er dan ook een prachtige accommodatie met 16 banen binnen en even zoveel of meer, buiten. Het is nog niet helemaal af, dus het wordt nog mooier en gezelliger. De accommodatie wordt gedeeld met een handboogsport club, maar ho, ho, geen angst, ze spelen niet gelijktijdig hoor. Toen ik er de eerste keer een bezoekje aflegde, het was op een zondagmiddag en een toernooitje was aan de gang, werd ik zo hartelijk ontvangen, dat ik de hele dag een warm gemoed met me mee torste. Niet verwonderlijk trouwens, want de vrienden en vriendinnen, die me verwelkomden speelden jaren geleden iedere woensdagmiddag altijd bij de Gooiers en het was een sportief en hartelijk stel, dat uit Soest kwam aanwaaien. Denk maar aan Ben Rademaker, Jos van Doorn, Hennie en Wim Bieshaar, Frans en Riet Neerijnen. Velen anderen ben ik helaas qua naam vergeten. Nee,nee, Nico Marseile beslist niet. Die vergeet je niet gauw. Een correcte en sportieve speler. Hij heeft zich zo ingezet, als voorzitter en als lid, voor een eigen onderkomen voor zijn club, maar helaas, de opening van het boulodrome heeft hij niet kunnen meemaken. Het leven kan rare wendingen maken en ...het leven gaat door, een kleine overdenking, dan maar verder met mijn vertelseltje. Om Sanne Lamaker, Alie van Loenen en andere oud leden (namen ben ik kwijt) weer te kunnen begroeten was fijn, er blijft toch altijd een bepaalde band tussen boulers bestaan, dacht ik zo. De Gemshoorn houdt één keer per maand een Hussel toernooi, zeg maar een toernooi à la mêlee, toegankelijk voor een ieder met een licentie. Het had zich al uitgesproken. De tweede toernooi dag dat ik er was telde ik een tiental Gooiers, die meespeelden en een stuk of zeven, die er voor de gezelligheid waren. Misschien is het ook wat voor ons om één zondag in de maand een toernooitje te houden, tenslotte zijn wij vanwege de WCTC op vele, vele zaterdagen onze toernooitjes kwijtgeraakt. Het lijkt me een goed idee, zaterdag een WCTC en zondags heerlijk met elkaar een toernooitje draaien. Natuurlijk mogen de competitiespelers ook meedoen en eveneens degenen, die nog aan het arbeidsproces deelnemen en meestal op zaterdag verstek moeten laten gaan. Lijkt me erg leuk, maar zijn er voldoende bemanningsleden? Als het Bestuur gecharmeerd is van mijn idee, dan vinden ze wel een oplossing. Zekers weten! Gegroet en nog veel boule plezier! HAVHKVA