Hans Akkerman's boule-shit

dinsdag, maart 04, 2008

Sporthal Kerkelanden

Op een zondag, het was 3 februari, ging ik zoals gewoonlijk naar onze boule-club. Flessen en karton ophalen, een kopje koffie drinken of wat sterkers en gezellig een partijtje trainen. Walther Jägers is iedere zondag onze gastheer. Of er nou vier spelers zijn of dertig, het maakt hem niks uit. Hij is er. Als het niet te druk is maakt hij nog alle glazen schoon ook. Onbetaalbaar die kerel ! Om even verder te gaan, die dag was spelen er niet bij. Ik leefde namelijk op pijnstillers, problemen met de rug. Beknelde zenuw. Ischias?? Kom dacht ik, het is nui even tijd om de nieuwe sporthal in de Kerkelanden te bekijken. Ik viel met mijn neus in de boter vrienden, want op een groot scherm werd de wedstrijd Ajax-Feijenoord gespeeld. Het schijnt dat daar regelmatig op zondag en zaterdag topwedstrijden live te zien zijn op het grote scherm. Maar dat is nog niet alles. Wat is het daar leuk vertoeven in dat Grolsch Sportcafé. Je kan er van alles doen. Een pilsje drinken, lunchen,er is een voetbalspel , een Amerikaans biljart. Je kan op de tribune naar sportwedstrijden kijken. Waar vind je dat nog, zo’n gezellig café, op loopafstand? Een “Bob” heb je niet nodig. Dit zeg ik natuurlijk voor de Kerkelandrianen, dat hebben jullie vast wel begrepen. Enfin, heeft men mij nodig, dan ben ik hoogstwaarschijnlijk in het boulodrome, of thuis,of in de Koepel of in de sporthal. Wie weet zoekt iemand mij in de toekomst, vanwege een grote prijs in de Staatsloterij. Je weet maar nooit. En mijn belofte houd ik dan gestand hoor: Lekker dineren met alle vrijwilligers.
HAVHKVA