Hans Akkerman's boule-shit

woensdag, januari 02, 2008

EEN UURTJE CYCLUS

Ja,ja,vrienden, ik had een uurtje uitgetrokken voor dag twee van dat fameuze cyclus toernooi pétanque van de “Gooiers”, maar lach niet, het uurtje werd meer dan een halve dag, zo geboeid als ik was door alles wat zich in onze speelhal afspeelde. Ik vergat de tijd gewoon. Wat heb ik genoten. Spannende, bloedstollende wedstrijden, ongelofelijke ontknopingen en de sfeer bleef sportief en vriendschappelijk . Veel toppers uit Nederland waren aanwezig en vele Gooiers deden mee als ploeg en soms maakten ze ook deel uit van een ander clubteam. Tjonge, tjonge, wat is ons cluppie vooruitgegaan, niet alleen in de breedte, maar vooral ook kwalitatief. We konden ons met de beste boulers meten. Wij hadden 6 teams in het toernooi en ze hebben leuke klasseringen neergezet. Wat te denken van de “halve finale” in poule A en de eerste plaats in poule C. Hoewel wij in feite ook veel goede speelsters hebben deed slechts één dame van de Gooiers mee, namelijk Leandra. Ze viel in, in het DOSC team van haar vader Albert Würing. Het toernooi was waarschijnlijk al snel volgeboekt. Als ik meer namen ga noemen van Gooise spelers die deze dag uitblonken in hun sport, dan wordt het een hele waslijst, zal ik maar niet doen. De mensen wil ik roemen, die de hele dag als gastheer en gastvrouw zijn opgetreden, niets was hun teveel. Onze gasten waren weer bijzonder tevreden. Twee dingen nog. Harry Brinks moet ik toch even prijzen. De hele dag gastheer, wedstrijdleider en scheidsrechter spelen. Ik geef het je te doen. Klasse hoor! Dan nog dat fotoverslag van de Gooi en Eemlander. Gewoon zielig. Een man met grijs haar in een hal met ca 10 spelers terwijl er 96 deelnemers waren?? Geen woord over het feit dat er meer spelers waren beneden de vijftig dan boven de vijftig, geen woord over de jeugdteams die meededen, geen zinnetje verband houdend met topsport. Het was waardeloos. Ben al 50 jaar abonnee van die krant, maar je zou het abonnement haast beëindigen. Treurig! Mogelijk zetten ze het in de toekomst nog een keer recht. Wat de derde en vierde dag van de cyclus betreft, ik ben er beslist weer bij voor minstens een uurtje? Kijk er al naar uit ! Misschien tref ik jullie daar in ons gezellig onderkomen. (Met rookhok) In de hoop dat jullie allen een gezegend Kerstfeest en een prettige jaarwisseling hebben gehad., wens ik jullie nog een fijn, sportief en gezellig boulejaar toe. Het ga jullie goed! Maak er wat van in het boulodrome en ook thuis en op het werk natuurlijk. Het allerbeste en tot ziens!
H.A. v/h K.v.A.