Hans Akkerman's boule-shit

dinsdag, november 07, 2006

VERKIEZINGEN

Lieve boulevrienden, als mijn hersenspinsels over de verkiezingen op papier zijn, krijgen jullie het pas eind november onder de ogen in ons clubblad. De verkiezingen zijn dan achter de rug. Wat voor onzin ik ook schrijf, het is dus geen stemadvies en jullie stemgedrag wordt niet beïnvloed. Wel kan ik mijn prognoses op jullie loslaten en dat is misschien te zijner tijd lachen geblazen. Daar gaat ie: PVDA wordt de grootste partij vanwege de hulp van de allochtonen, dan de CDA met 3 zetels minder en dan, niet de VVD, (die wordt 4e) maar de SP. De partijen van Femke en Wilders volgen deze vier en de rest, met uitzondering van D66, die helemaal wegvalt, bungelt daar weer onder. Incidenten zullen vast wel voorkomen. Heeft iemand aan puntenslijpers gedacht voor die rode potloodjes? Ik hoor jullie al vragen: “Hans, wat heeft dit toch met boulen te maken?” Het heeft ook met boulen te maken vrienden. Jullie zijn allemaal stemgerechtigd en kunnen in principe mede bepalen hoe het hier verder gaat in ons landje. Boulen we over enkele jaren met onze kleinkinderen in ons mooie park of spelen die dan toevallig soldaatje in Noord-Korea? Gaan wij onze straaljagerpiloten straks opofferen in aanvallen op Iran? In al dat geleuter op TV en radio zijn deze punten weinig of niet aangeroerd. Moet ik misschien zeggen:”Er is inhoudelijk niets over gezegd.” Wat heb ik dat woord inhoudelijk veel gehoord in al dat gebazel. Waar de politici verre van bleven is de Monarchie.Daar praten ze liever niet over. Daar willen ze hun vingers niet aan branden. Dat wij als belastingbetaler ieder jaar bijna 100 miljoen Euro aan het koninklijke huis geven is te gek om over te praten, daarom heb ik het natuurlijk niet gehoord, er is niet over gepraat. 100 Miljoen Euro! Alleen al van de rente kan je heel wat zorg wegnemen. Het is niet verzonnen hoor. Nee, nee, ik heb het gelezen in een weekblaadje. Marc van der Linden heeft het gedicteerd en hij is niet opgepakt voor majesteitsschennis of een ander vergrijp, dus het zal wel waar wezen. Ach, al die “grote mensen” problemen. We denken toch liever aan ons Open Toernooi van twee weken terug of aan de komende clubkampioenschappen Triplette of natuurlijk aan de kleinkinderen. Zorgen genoeg toch, ik ga lekker boulen. Misschien zie ik jullie straks wel. Kunnen we nog mediteren over bepaalde zaken met betrekking tot onze club. Barvrijwilligers bijvoorbeeld! Kwalijke zorgen!

HAVHKVA