Hans Akkerman's boule-shit

dinsdag, juli 28, 2009

STILLE WERKERS

Lieve vrienden, het zal jullie zeker bekend zijn, dat in elke sportvereniging, “stille werkers” rondwaren. . Dit zijn mensen die vanwege de liefde voor hun vereniging stilletjes allerhande klussen in de club voor hun rekening nemen. Ze hoeven niet in het zonnetje gezet te worden, ze blijven liever in de anonimiteit. Wij hebben deze voorbeeldige leden gelukkig ook onder ons en ze hebben heel wat over voor Petanqueclub “De Gooiers.” Wie maakt de ramen iedere maand schoon? Een rotklus met al die spijlen. Wie doet onze tafelkleden regelmatig in de grote was? Er zijn beslist meer van die klussen waar ik geen weet van heb en ik ken degene die het doen evenmin. Wel ben ik bij toeval achter de namen gekomen van twee leden, die bezig zijn om het plafond in onze hal schoon te maken, een enorme tijdrovende en moeilijke klus en vorig jaar waren ze ook al bezig met verf en kwast in de hal. Ik neem mijn petje voor hen af en ik ga ook de namen noemen, want ook al stellen ze er zeer waarschijnlijk geen prijs op, ze moeten mijns inziens in het zonnetje gezet worden. Daar komen ze. Het zijn Alie en Huig van Duijvendijk. Ik weet zeker dat ik voor alle leden spreek als ik zeg: “Hartelijk dank voor jullie clubliefde en inzet
HAVHKVA